24 Ιουνίου του 1948 στο Κάιρο της Αιγύπτου, όπου πέρασε τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια.
Τελειώνοντας το σχολείο, σπούδασε χορό και ρυθμική στην Αίγυπτο. Γλυκύτατη, με κρυστάλλινη ομορφιά και γνήσιο υποκριτικό ταλέντο, η αγαπημένη ενζενί του ελληνικού κοινού παρέμεινε ένας άνθρωπος με αστείρευτη γοητεία και πλούσιο ταμπεραμέντο.
Μέχρι να γίνει φυσικά μια από τις πιο διάσημες και διακεκριμένες ηθοποιούς που έβγαλε ο τόπος μας, διαγράφοντας τη δική της πορεία στο θέατρο, το σινεμά και την τηλεόραση. Μάλιστα στις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη το 1965 θα συστηθεί στο ελληνικό κοινό, μαγεύοντάς το μια για πάντα…Το 1975 η Νόρα Βαλσάμη έφερε στον κόσμο τον γιο της Ερρίκο, κι έτσι αποφάσισε να αποτραβηχτεί από τις κινηματογραφικές ερμηνείες.
Άνθρωπος χαμηλών τόνων παντοτινά, η μεγάλη κυρία του θεάτρου και της τηλεόρασης δεν απασχόλησε ποτέ τα ρεπορτάζ και παρέμενε διακριτικά μακριά από τις δημόσιες εμφανίσεις.
Είχε εξάλλου το χαρισματικό της ταλέντο και την άνεσή της τόσο στο δραματικό όσο και το κωμικό ρεπερτόριο να μιλούν γι’ αυτή.
Η γνωριμία με τον Ερρίκο Ανδρέου
«Τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι», η οποία γυρίστηκε στο τέλος του 1968 από την Finos Film και αποτέλεσε την πρώτη ταινία στην οποία πρωταγωνιστούσε η Νόρα Βαλσάμη, μετά από τρία χρόνια συνεργασίας με την εταιρεία του Φίνου.
Ο Ερρίκος Ανδρέου, σκηνοθέτης της ταινίας, εμφανίζεται με το ψευδώνυμο Δημήτρης Μήκας, για λόγους που παραμένουν άγνωστοι – αν και σε ανάλογες περιπτώσεις κάτι τέτοιο συνέβαινε για φορολογικούς λόγους.
Κι όλα αυτά από μια ξανθιά γαλανομάτα που αντί να οργώνει τις παγκόσμιες πασαρέλες βγήκε στο σινεμά εν αγνοία της, όταν ο Φιλοποίμην Φίνος χρησιμοποίησε πλάνα από μια οντισιόν της όπου ντούμπλαρε την τραγουδίστρια Καίτη Χωματά!
Η επόμενη συνεργασία της Νόρας Βαλσάμη με τον Φίνο θα είναι ωστόσο κανονική: η νεαρή καλλονή πλαισιώνει τη Ζωή Λάσκαρη στη «Στεφανία» (1966), ως άλλη μια τρόφιμος του αναμορφωτηρίου, και γίνεται αμέσως η νέα αγαπημένη του κόσμου.
Οι 23 ταινίες με τον Φίνο
Ήταν στην ταινία «Τζένη, Τζένη» που άπαντες θα δουν πως η καλλονή ήταν αληθινό υποκριτικό ταλέντο που σημάδευε τον ρόλο με την άνεση και τη φυσικότητά της, άλλοτε με σκέρτσο και νάζι και άλλοτε με αγγελική αθωότητα.
Κι έτσι ο Φίνος την έκανε τελικά αστέρι, πότε με πρωταγωνιστικούς ρόλους και πότε με δεύτερες ερμηνείες, τις οποίες έφερνε πάντα σε πέρας η κατάξανθη Βαλσάμη με την ευγενική φυσιογνωμία και τη μοναδική ομορφιά της.
Με κινηματογραφική καριέρα που διάρκεσε μόλις 9 χρόνια, η Νόρα πρόλαβε να αφήσει το στίγμα της τόσο στο κωμικό όσο και το δραματικό σινεμά, καλύπτοντας μια μεγάλη γκάμα ρόλων και πλαισιώνοντας ιδανικά από την Καρέζη και τη Βλαχοπούλου μέχρι τον Βουτσά και τη Λάσκαρη.
Το σανίδι και το γυαλί θα ήταν βέβαια άλλες ιστορίες, καθώς εκεί η καριέρα της μέτρησε δεκαετίες.
Η Βαλσάμη εκτιμούσε ιδιαιτέρως τον Φίνο και έχει δηλώσει ότι περνούσε πολύ ωραία στα γυρίσματα των ταινιών: «Ήταν ένας παραμυθένιος κόσμος. Κάναμε γυρίσματα από τις 7:00 το πρωί, τρέχαμε συνέχεια και όλοι αισθανόμασταν ο ένας τον άλλον οικογένεια. Δε νομίζω ότι αυτά θα μπορούσαν να ξαναγίνουν σήμερα.
Η Βαλσάμη θα πάρει μέρος σε πολλές ακόμα θρυλικές σειρές, όπως στις ξενοπουλικές «Αφροδίτη» (1977 – ΥΕΝΕΔ) και «Αναδυομένη» (1978 – ΥΕΝΕΔ), αλλά και στους «Μυστικούς Αρραβώνες» (1979 – ΥΕΝΕΔ) και την αξέχαστη «Εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη» (1985 – ΕΡΤ), που τη μετατρέπουν σε βαρύ χαρτί της τηλεοπτικής παραγωγής.
Σε μια σχετικά άγνωστη πλευρά της ζωής της, η Βαλσάμη έχει κυκλοφορήσει και μια σειρά δίσκων, αρχής γενομένης από το 1979 και την «Αναδυομένη».
Την ίδια ώρα που παρουσίασε και πήρε μέρος σε πολλά και διάφορα τηλεοπτικά προγράμματα, από τηλεπαιχνίδια και εκπομπές μέχρι και τηλεοπτικό θέατρο…
Τελευταία χρόνια
Η Νόρα Βαλσάμη επέλεξε να αφήσει τον χρόνο να περάσει από πάνω της φυσικά, καθώς όπως έλεγε και λέει δεν θέλησε ποτέ να υποβληθεί σε πλαστικές χειρουργικές επεμβάσεις.
Έχοντας διαχρονικά στο πλευρό της τον σύζυγο και τον γιο της, δηλώνει ευλογημένη που τους έχει κοντά της γιατί την «κρατούν ζωντανή και όρθια»: «Είμαι καθηλωμένη στο σπίτι μου. Δεν με κρατούν τα πόδια μου. Βρίσκομαι σχεδόν καθημερινά σε έναν καναπέ. Πονάω, υποφέρω και περιμένω με προσμονή τη λύτρωση» είχε πει.
Σε άλλη συνέντευξή της είχε πει:
«Υποφέρω χρόνια. Όμως τον τελευταίο χρόνο οι πόνοι δεν αντέχονται. Προσπαθώ να μην κλαίω από τους πόνους. Ήμουν πάντα υπερκινητική και τώρα βρίσκομαι καθηλωμένη σε έναν καναπέ», συμπληρώνει η ίδια, ρίχνοντας φως στους λόγους που την κρατάνε μακριά από τη δουλειά και τους προβολείς τα τελευταία χρόνια…
Ο μοναχογιός της Έρικ, τον οποίο απέκτησε από τον γάμο της με τον γνωστό σκηνοθέτη Ερρίκο Ανδρέου, δημοσίευσε πρόσφατα μια φωτογραφία μαζί με την μητέρα του στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, η οποία αναδημοσιεύτηκε από Fan Page της ηθοποιού στο μέσο δικτύωσης.