Πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών... η Τελετή απονομής των Βραβείων «Κάρολος Κουν» 2016, καθώς και των Βραβείων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2016, η οποία διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών & Μουσικών Κριτικών.
Φέτος κλείνουν 20 χρόνια από την έναρξη της συνεργασίας του τότε Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων και της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών για την από κοινού διοργάνωση των «Βραβείων Κάρολος Κουν» του Δήμου και των Βραβείων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής της Ένωσης. Γεννήθηκε τότε ένας θεσμός με το συνδυαστικό κύρος της παλαιότερης και κεντρικής οργανικής και λειτουργικής δομής της πρωτεύουσας, δηλαδή του Δήμου Αθηναίων, και ενός από τα παλαιότερα πνευματικά σωματεία της πόλης αυτής και της χώρας εν γένει, της Ενώσεως Ελλήνων Θεατρικών και μουσικών Κριτικών, μιας συλλογικότητας μόλις 2 χρόνια νεότερης από την Ακαδημία Αθηνών. Έκτοτε η διοργάνωση αναδεικνύει με αξιοπιστία την καλλιτεχνική δημιουργία και, με τον τρόπο αυτό, συμβάλλει στη διατήρηση της κοινωνικής και πολιτιστικής φυσιογνωμίας της πόλεως των Αθηνών. Μια διοργάνωση, που, στην πάροδο των ετών, διεύρυνε την απήχησή της στη συνείδηση του καλλιτεχνικού κόσμου αλλά και του πιστού κοινού των παραστατικών τεχνών, στις οποίες εσχάτως προστέθηκε και ο Χορός με ειδικό βραβείο.
Γιορτάζοντας την επέτειο της 20ετίας σε ώρες οικονομικής αλλά και αξιακής κρίσης, οι δύο φορείς τιμησαν εκείνους που συνέλαβαν και πραγματοποίησαν το όραμα αυτής της αρμονικής και καρποφόρας συνεργασίας, τον τότε δήμαρχο Αθηναίων κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, την τότε πρόεδρο του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου, την κα Έλλη Ευαγγελίδου, και τον τότε πρόεδρο της Ενώσεως Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών Κώστα Χαραλαμπίδη, τον τελευταίο δυστυχώς μετά θάνατον, αλλά με την ευκαιρία της πρόσφατης έκδοσης του βιβλίου του «Προλεγόμενα στη Θεολογία του Μουσικού Έργου».
Στην Επιτροπή Θεάτρου και Χορού, με πρόεδρο την Αριστούλα Ελληνούδη, συμμετέχουν περαιτέρω οι κριτικοί Κωστής Δ. Μπίτσιος, Λέανδρος Πολενάκης, Καλλιόπη Ραπανάκη και Ανδρέας Ρικάκης, ενώ η Επιτροπή Μουσικής, με πρόεδρο τον Κυριάκο Λουκάκο, συναριθμεί επίσης τους Κωνσταντίνο – Πατρίκιο Καράμπελα – Σγούρδα, Γιώργο Λεωτσάκο, Αλέξη Σπανίδη και Ευτύχιο Χωριατάκη.
ΒΡΑΒΕΙΑ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» 2016
ΒΡΑΒΕΙΟ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
1.- Φώτης Μακρής για τη σκηνοθεσία του έργου «Το κιβώτιο» του Άρη Αλεξάνδρου, που παρουσιάστηκε σε μορφή μονολόγου στο Studio Μαυρομιχάλη.
2.- Ελένη Σκότη για τη σκηνοθεσία του έργου «Άγριος Σπόρος» του Γιάννη Τσίρου, που παρουσιάστηκε στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου Επί Κολωνώ.
3.- Δημήτρης Τάρλοου για τη σκηνοθεσία του δραματοποιημένου μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση «Η μεγάλη χίμαιρα», που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών 2014 και επαναλήφθηκε στο Θέατρο και , στο Θέατρο Απόλλων Σύρου.
Μετά από διεξοδική συζήτηση, η Επιτροπή αποφάσισε την απονομή του Βραβείου στον Δημήτρη Τάρλοου για την εξαιρετικής μυθοπλαστικής πυκνότητας και παραστατικότητας, αισθαντική και ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του διασκευασμένου μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση «Η μεγάλη χίμαιρα».
ΒΡΑΒΕΙΟ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟ
1.- Άκις Βλουτής για την ερμηνεία του ως «Στροχάιμ» στο ομώνυμο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, στο Από Μηχανής Θέατρο.
2.- Ανθή Ευστρατιάδου για την ερμηνεία της στο έργο «Αλμανάκ» της Μαριάννας Κάλμπαρη, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη, στο Θέατρο Τέχνης.
3.- Ελένη Ουζουνίδου για την ερμηνεία της στο έργο «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
Το Βραβείο απονέμεται στην Ανθή Ευστρατιάδου, που, στο έργο «Αλμανάκ» της Μαριάννας Κάλμπαρη, διέπρεψε στο ρόλο της συζύγου και της επαναστάτριας, επιδεικνύοντας ιδιαίτερο δυναμισμό και παρασύροντας το κοινό με την αστείρευτη ενέργειά της.
ΒΡΑΒΕΙΟ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη για το έργο «Έξοδος», που παρουσιάστηκε στο Studio Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία της συγγραφέως.
Βασίλης Παπαβασιλείου για το μονόλογο «Σιχτίρ ευρώ, μπουντρούμ δραχμή, θα πεις κι ένα τραγούδι!», που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία του ιδίου.
Ομάδα Elephas Tiliensis για το έργο «Αλεξάνδρεια, υπάρχουν αλήθεια και ψεύδος άραγε;», που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία των συγγραφέων.
Το Βραβείο απονέμεται στον Βασίλη Παπαβασιλείου για τον συνταρακτικό μονόλογό του «Σιχτίρ ευρώ, μπουντρούμ δραχμή, θα πεις κι ένα τραγούδι!», έναν ιδιοφυή, θεματολογικά και μυθοπλαστικά, κλαυσίγελω για τη σημερινή εθνική μας κακοδαιμονία, σε μοναδικά συναρπαστική ερμηνεία του ίδιου.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 2016
ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Βύρων Φιδετζής για τα μαθήματα μουσικής πατριδογνωσίας που παραδίδει, μέσω των μέχρι σήμερα 12 κύκλων Ελληνικών Μουσικών Γιορτών, καθώς και για την εν γένει ανεκτίμητη προσφορά του στην έντεχνη Ελληνική μουσική 2 αιώνων, που άλλαξε δραματικά τη θεώρησή μας γι’ αυτήν.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ
Αύρα ΞΕΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: «Παύλος Καρρέρ», Αθήνα: εκδόσεις Fagotto Books [Σειρά: Βιογραφίες Ελλήνων Συνθετών, τόμος 1], 2013.
Συλλογικός τόμος ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ «Γιώργος Σισιλιάνος 1920-2005. Επετειακό Αφιέρωμα», Αθήνα, 2016.
Lydia ZERVANOS: «Singing in Greek: A Guide to Greek Lyric Diction & Vocal Repertoire», Λονδίνο: εκδόσεις Rowman & Littlefield, 2015.
Μετά από διεξοδική συζήτηση, η Επιτροπή απεφάσισε ομοφώνως την απονομή του Βραβείου σε Μουσικολογικό Σύγγραμμα της τελευταίας πενταετίας στο σύγγραμμα «Παύλος Καρρέρ» της Αύρας Ξεπαπαδάκου για τον υψηλού επιπέδου εμπλουτισμό της βιβλιογραφίας με μονογραφία για σημαντικό Έλληνα συνθέτη του 19ου αιώνα, προϊόν εξονυχιστικής έρευνας.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου (Λέσβου), για τη σοβαρότητα και τον όντως διεθνή χαρακτήρα της διοργάνωσης σε ένα συμβολικό χώρο που αποτελεί γεωγραφική και πολιτισμική έπαλξη μιας ενωμένης Ευρώπης.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα 6 κουαρτέτα εγχόρδων του Θεόδωρου Αντωνίου από το Κουαρτέτο εγχόρδων L’AΝΙΜΑ (L’Anima String Quartet), διπλό άλμπουμ, έκδοση της δισκογραφικής εταιρείας Subways (2014).
«Lamento»του Συνόλου παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra υπό τη μουσική διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου (Μarkellos Chrysiko[poulo]s), με καντάτες των Carissimi, Strozzi, Rossi & Provenzale, ερμηνευμένες από την Ιταλίδα μεσόφωνο Romina Basso, παραγωγή της εταιρείας συναυλιών Φόρμιγξ και έκδοση της δισκογραφικής εταιρείας Naïve (2014)..
Πάρις ΤΣΕΝΙΚΟΓΛΟΥ (Paris Tsenikoglou) – προσωπικός δίσκος με έργα Debussy (Images) & Chopin (Préludes), έκδοση της δισκογραφικής εταιρείας Oehms Classics (2013).
“Great Romantics” προσωπικός δίσκος από τον πιανίστα Απόστολο ΠΑΛΗΟ με έργα Chopin (4 Ballades ; Grande Valse Op. 42) & Schumann (Davidsbündlertänze), έκδοση της δισκογραφικής εταιρείας Subways (2015).
«3 Sonatas for Violin and Piano» με τους Στέλλα ΤΣΑΝΗ (Stella Tsani) – βιολίστρια & Τίτο ΓΟΥΒΕΛΗ (Titos Gouvelis) – πιανίστα σε σονάτες για βιολί και πιάνο των Franck, Ives & Αλ. Ξένου, έκδοση της δισκογραφικής εταιρείας Subways (2015).
Η Επιτροπή, αφού αξιολόγησε τις εκδόσεις που τέθηκαν υπ’ όψιν της, απεφάσισε ομοφώνως την απονομή του βραβείου 2016 σε δισκογραφική εργασία της τελευταίας πενταετίας ελληνικού ενδιαφέροντος, στον δίσκο Τα 6 κουαρτέτα εγχόρδων του Θεόδωρου Αντωνίου από το Κουαρτέτο εγχόρδων L’AΝΙΜΑ (L’Anima String Quartet), διπλό άλμπουμ, έκδοση της δισκογραφικής εταιρείας Subways (2014), αντιπροσωπευτικό και ελπιδοφόρο δείγμα συστηματικής ενασχόλησης του Κουαρτέτου, και ιδιαιτέρως της κορυφαίας του Στέλλας Τσάνη, με την ελληνική μουσική δωματίου.
Έπαινος απονέμεται στον δίσκο «Lamento» του Συνόλου παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra υπό τη μουσική διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, παραγωγή της εταιρείας συναυλιών Φόρμιγξ καιέκδοση της δισκογραφικής εταιρείας Naïve (2014), για την ευφάνταστη ανάδειξη της ορχηστρικής γραφής σε μιαν επιλογή από σπάνιες καντάτες των Carissimi, Strozzi, Rossi & Provenzale, έξοχα ερμηνευμένες από τη μεσόφωνο Romina Basso.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΝΕΟ Ή ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Jonian Ηλίας KADESHA, για το ρεσιτάλ βιολιού που έδωσε (8-3-2016) στην «Αίθουσα Δημ. Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με έργα Σκαλκώττα, Enescu & Ravel, υπό τη συνοδεία του πιανίστα Nicholas Rimmer.
Κατερίνα ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΟΥ, για 2 ρεσιτάλ πιάνου που έδωσε στο θέατρο «Πόρτα» (5-1-2016) με έργα Copland, Liszt, Γ. Ιωαννίδη, Rachmaninov & Scelsi και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (24-5-2016) στο πλαίσιο του κύκλου «Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού» της Ωνασείου Στέγης με έργα Γ. Ιωαννίδη, Απέργη, Vivier, M. Feldman, Ν. Ιωακείμ & Μιχ. Παρασκάκη.
Santa Barbara Guitar Orchestra, για την εμφάνισή της στο «Φουαγέ Μουσών» («Αίθουσας Αλεξ. Τριάντη») του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (29-12-2015) στο πλαίσιο των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεών του, υπό τη μουσική διεύθυνση του κιθαρίστα Αλέξανδρου Παπαρίζου.
Μετά από διεξοδική συζήτηση, η Επιτροπή απονέμει το Βραβείο σε νέο ή πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη εξ ίσου (ex aequo) σε 2 καλλιτέχνες, ήτοι αλφαβητικώς:
Στον Jonian Ηλίας KADESHA για το ρεσιτάλ βιολιού που έδωσε (8-3-2016), συνοδευόμενος από τον πιανίστα Nicholas Rimmer, στην «Αίθουσα Δημ. Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με έργα Σκαλκώτα, Enescu & Ravel, ιδία δε για την επιλογή των έργων, καθώς και για τη δεξιοτεχνική και εκφραστική αρτιότητα των ερμηνειών.
Βραβείο απονέμεται επίσης στην Κατερίνα ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΟΥ, για 2 ρεσιτάλ πιάνου, στο θέατρο «Πόρτα» (5-1-2016), με έργα Copland, Liszt, Γ. Ιωαννίδη, Rachmaninov & Scelsi, και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (24-5-2016) στο πλαίσιο του κύκλου «Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού» της Ωνασείου Στέγης, με έργα Γ. Ιωαννίδη, Απέργη, Cl. Vivier, M. Feldman, Ν. Ιωακείμ & Μιχ. Παρασκάκη, ιδία δε γιατί σε προγράμματα σύγχρονης μουσικής, Ελληνικής και ξένης, κατόρθωσε να αναδείξει την βαθύτερη ουσία έργων με διαφορετική αφετηρία και στοχασμό.
Έπαινος απονέμεται, τέλος, στη Santa Barbara Guitar Orchestra, για την εμφάνισή της στο «Φουαγέ Μουσών» («Αίθουσας Αλεξ. Τριάντη») του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (29-12-2015) στο πλαίσιο των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεών του, υπό τη μουσική διεύθυνση του κιθαρίστα Αλέξανδρου Παπαρίζου, ιδία δε προς επιβράβευση της αξιέπαινης προσπάθειας για δημιουργία ορχηστρικών σχημάτων στο πλαίσιο δημοτικών ωδείων, υπόδειγμα κατεύθυνσης της νεολαίας σε εποχές κρίσης.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΧΟΡΟΥ 2016
ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ
Μίκης Θεοδωράκης, για τις 40 και πλέον μουσικές του για το Θέατρο και το Χορό, από την Όμορφη Πόλη μέχρι τη Γειτονιά των Αγγέλων, από τον Προδομένο Λαό μέχρι τους Πολίτες Β’ Κατηγορίας, και από τον Ζορμπά μέχρι τον Ορφέα και Ευρυδίκη, ένα συνολικά σημαντικό κεφάλαιο της δημιουργίας του άξιο περαιτέρω έρευνας και εμβάθυνσης.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ
Χριστίνα Αργυροπούλου για τη μελέτη «Η ποιητική του χώρου στα ομηρικά έπη-σκηνοθεσία, σκηνογραφία, εικονοποιΐα, χώροι και ειδικές χωρητικότητες», εκδόσεις Γαβριηλίδης, Ιαν. 2016.
Σπύρος Ευαγγελάτος για το βιβλίο «Γεώργιος Μόρμορης-Αμύντας του Τάσσου», εκδόσεις «Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης», 2012.
3.Δήμητρα Κονδυλάκη για το βιβλίο «Ο θεατρικός Δημήτρης Δημητριάδης-εξερευνώντας τη δυνατότητα του αναπάντεχου», εκδόσεις Νεφέλη, 2015.
Το Βραβείο απονέμεται ομοφώνως στον σκηνοθέτη, ομότιμο καθηγητή, ακαδημαϊκό και ήδη, από τινος χρόνου, επίτιμο μέλος της Ενώσεως Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, κο Σπύρο Ευαγγελάτο για την πρωτοπόρο μελέτη του «Γεώργιος Μόρμορης, Αμύντας του Τάσσου», έκδοση του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2012, που μαζί με την πρώτη παρουσίαση του έργου, τού έτους 2016 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών σκηνοθετημένη από τον ίδιο, συνέβαλε σημαντικά τόσο στη μελέτη του κοινωνικού βίου των Επτανήσων του 18ου αιώνα όσο και στην ανάδειξη ενός έργου σημαντικού για τη μελέτη της κρητοεπτανησιακής θεατρικής παράδοσης και της εν γένει εξέλιξης της νεοελληνικής δραματουργίας
ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟΥ
Σεραφείμ Βελέντζας για τη μετάφραση του έργου «Η σφαγή των Παρισίων» του Κρίστοφερ Μάρλοου, που παρουσιάσθηκε από την ομάδα «Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων / Little Things Orchestra» στο Φεστιβάλ Αθηνών 2016, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη.
Γιώργος Δεπάστας για τη μετάφραση των έργων «Η όπερα της πεντάρας» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που παρουσιάσθηκε στο θέατρο ΠΑΛΛΑΣ το 2016, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, και «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ, που πρωτοπαρουσιάσθηκε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το 2016, σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.
Σάββας Στρούμπος για τη σκηνοθεσία του στα έργα «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ, που επαναλήφθηκε στο Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις την περίοδο 2014-15, και «Εμείς» του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν, που πρωτοπαρουσιάστηκε στον ίδιο χώρο το 2015.
Το Βραβείο απονέμεται ομοφώνως στον Γιώργο Δεπάστα για τις σπουδαίες -πιστές στο γράμμα και στο πνεύμα – μεταφράσεις των έργων «Η όπερα της πεντάρας» του Μπέρτολτ Μπρεχτ και «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ, σε αναγνώριση και της μακρόχρονης, πολύτιμης μεταφραστικής δημιουργίας του με έργα ξένης, κυρίως γερμανόφωνης, δραματουργίας.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΝΕΟ Ή ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Βαγγέλης Αμπατζής για τις ερμηνείες του ως «Πάνος» στο έργο του Ανδρέα Φλουράκη «Κόκκαλα», που παίχθηκε στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, και ως «οικότροφος Τέρλες» στο δραματοποιημένο μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Μούζιλ «Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλες», που παρουσιάσθηκε στο Θέατρο ΠΟΡΤΑ, σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη.
Ελεάνα Γεωργούλη για τις ερμηνείες της ως «Μαρία», στο έργο «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ, που επαναλήφθηκε στο Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις, και ως «Ι-330», στο έργο «Εμείς» του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν, που πρωτοπαρουσιάσθηκε στον ίδιο χώρο, αμφότερα σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου.
Αιμιλιανός Σταματάκης για την υποκριτική και μουσική ερμηνεία του ως «Τζούλιαν» στη ροκ όπερα του Νίκου Καρβέλα «Οι Καμπάνες του Edelweiss», που παρουσιάσθηκε στο Pantheon Theater το 2015 σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
Το Βραβείο απονέμεται στην Ελεάνα Γεωργούλη για τις ερμηνείες της, στο Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις και σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου, ως «Μαρία» στο έργο «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ και ως «Ι-330» στο έργο «Εμείς» του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν, για τον μοναδικό και άμεσο τρόπο με τον οποίο μετέτρεπε ένα θέατρο βασικά σωματικό, σε δρώντα λόγο, χαρίζοντας υπόσταση υλική στις λέξεις, κάνοντας τις χειροπιαστές.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη για το ρόλο της «Κλυταιμνήστρας» και τη μεταμόρφωσή της σε «Ερινύα» στην αρχαία τριλογία «Ορέστεια» του Αισχύλου, που παρουσιάσθηκε σε συντετμημένη μορφή στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά.
Μιχαήλ Μαρμαρινός για τη σκηνοθεσία της παράστασης «Νέκυια» (βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας) σε συνεργασία με το Ροκούρο Γκένσο Ουμεουάκα, που παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015.
Το Βραβείο απονέμεται στον Μιχαήλ Μαρμαρινό για την σκηνοθεσία της παράστασης «Νέκυια», βασισμένη στη ραψωδία λ της «Οδύσσειας», που παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015, όπου κατόρθωσε να συνδυάσει αρμονικά τη δική μας Ομηρική παράδοση με τον κώδικα του Ιαπωνικού θεάτρου “Νο”, με τη συνδρομή και του Ιάπωνα Ροκούρο Γκένσο Ουμεουάκα στο Ιαπωνικό κομμάτι, και να μας ταξιδέψει κάθετα στον πανανθρώπινο μύθο της “καθόδου στον Άδη”, κοινό σε όλους τους πολιτισμούς, από τη Μεσόγειο έως την Άπω Ανατολή.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΧΟΡΟΥ
Η Ομάδα Ακροποδητί για την παράσταση «Medusa», που παρουσιάσθηκε στο Θέατρο Απόλλων της Ερμούπολης Σύρου τον Οκτώβριο του 2014, σε σκηνοθεσία και χορογραφία Αγγελικής Σιγούρου.
Οι Τάσος Καραχάλιος και Γιάννης Νικολαΐδης για τις ερμηνείες τους στην παράσταση «Ντυμένοι-Γυμνοί/Dressed-Undressed», που παρουσιάσθηκε στο Θέατρο Σημείο το 2015, σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου.
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης για τη χορογραφία του στο μπαλέτο σε τρία μέρη «LINKS», που παρουσιάσθηκε στο Θέατρο Ολύμπια της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το 2016.
Το Βραβείο απονέμεται στην χοροθεατρική Ομάδα «Ακροποδητί» για την αστραφτερή, χοροδραματική παράσταση «Medusa», σε πρωτότυπη χορογραφία-σκηνοθεσία Αγγελικής Σιγούρου, κείμενα Χαρίκλειας Τσοκανή και με ευφάνταστη μουσική σύνθεση Νίκου Κυπουργού, που ερμήνευσε η Ορχήστρα των Κυκλάδων, παράσταση η οποία εμπλούτισε δημιουργικά την πολιτιστική ζωή της Σύρου και ευρύτερα.