Καθυστερεί η Ελλάδα την απάντηση της σε αίτημα του Βρετανικού Μουσείου για δανεισμό γλυπτού, μια καθυστέρηση που αποδίδεται στην ...πρόσφατη διαμάχη για τον δανεισμό Γλυπτού του Παρθενώνα από τους Βρετανούς σε ρωσικό μουσείο.
Η «ArtNewspaper» -μία από τις πιο έγκριτες μηνιαίες εκδόσεις για θέματα τέχνης- φιλοξενεί στην ιστοσελίδα της άρθρο, με τίτλο «Φρένο βάζει η Ελλάδα σε δάνειο έκθεμα μετά τη διαμάχη για τα Γλυπτά του Παρθενώνα». Στο άρθρο αυτό υποστηρίζει ότι η Ελλάδα δεν έχει δώσει απάντηση για το δανεισμό γλυπτού από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης για την επερχόμενη έκθεση με τίτλο «Ορίζοντας την ομορφιά: το σώμα στην αρχαία ελληνική τέχνη».
Η έκθεση πρόκειται να φιλοξενηθεί στη νέα πτέρυγα- καμάρι του Βρετανικού Μουσείου (κόστους 170 εκατ. ευρώ), για χάρη της οποίας αναμενόταν να γίνει η πρώτη μετακίνηση Γλυπτών του Παρθενώνα- του Ιλισού, της Ίριδος και του Διονύσου, από τα αετώματα του ναού.
Όπως γράφουν «Τα Νέα», το γεγονός επιβεβαιώνει εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, τη στιγμή που τα χρονικά περιθώρια στενεύουν υπερβολικά καθώς τα εγκαίνια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί για τις 6 Μαρτίου. Στο άρθρο μάλιστα προτάσσεται το γεγονός ότι την ίδια στιγμή το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει δανειστεί 24 αντικείμενα για τις τρέχουσες εκθέσεις του από τις συλλογές του Βρετανικού Μουσείου, επισημαίνοντας τις φιλικές σχέσεις ανάμεσα στα δύο ιδρύματα.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται και η δήλωση τουΑντώνη Σαμαρά, ο οποίος αποκάλεσε την κίνηση των Βρετανών πρόκληση για τον ελληνικό λαό.
«Πότε τους έχουμε ξαναστείλει αρχαιότητες για να περιμένουν τώρα μια θετική απάντηση;» ήταν η αντίδραση της γενικής διευθύντριας Πολιτισμού, Έλενας Κόρκα, η οποία έχει απασχοληθεί επί μακρόν με το ζήτημα του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα. «Παρά το γεγονός ότι έχω αναλάβει πρόσφατα, δεν γνωρίζω κάποια περίσταση που να έχουμε δανείσει κάποιο αντικείμενο στο συγκεκριμένο Μουσείο, αν κι έχουμε δεχτεί ως δάνεια αρχαιότητες από τις συλλογές του. Πάγια πολιτική της Ελλάδας είναι να σταθμίζουμε πού δανείζουμε αρχαιότητες και σε ποιο πλαίσιο. Όταν πρόκειται ειδικά για περιοδικές εκθέσεις, ζητούμε πληροφορίες για τα υπόλοιπα αντικείμενα που συνεκτίθενται κι αν πρόκειται για προϊόντα αρχαιοκαπηλίας, παράνομης διακίνησης ή για έργα τέχνης που είναι υπό διεκδίκηση, αρνούμαστε να προχωρήσουμε στον δανεισμό. Πώς θα δανείζαμε λοιπόν έστω κι ένα αντικείμενο όταν ξέρουμε ότι θα εκτεθεί δίπλα στα Γλυπτά του Παρθενώνα, τα οποία διεκδικεί το ελληνικό κράτος από τη σύστασή του;», τονίζει.