Μια νέα ελληνική κωμική σειρά κάνει πρεμιέρα, με τον διάσημο σεναριογράφο να επιστρέφει στην τηλεόραση μετά από πολλά χρόνια δημιουργικής σιωπής...
Λευτέρης Σαββίδης
Είναι η τηλεόραση το μέσο που αντικαθιστά στην Ελλάδα επάξια τον (η πιο κλισέ φράση ever) παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο; Όσες ενστάσεις και αν μπορεί κανείς να προβάλει, η απάντηση είναι κατηγορηματικά “ναι”! Ένας τριαντάρης σήμερα έχει να αναπολήσει δεκάδες χρόνια, εκατοντάδες σειρές και εκατομμύρια ατάκες, όλες copy paste από την τηλεόραση, η οποία γιγαντώθηκε, μεγαλούργησε, τερατούργησε και πρόσφατα αναγκάστηκε να οπισθοχωρήσει λόγω κρίσης!
Σήμερα, η τηλεόραση έχει να υπερηφανεύεται πως εκτός από αμεσότητα, ευκολία, μηδέν κόστος για τον τηλεθεατή, διαθέτει και πλούσιο παρελθόν, που για την πιο νέα γενιά είναι οι αναμνήσεις παιδικών και εφηβικών της χρόνων. Από τους “Απαράδεκτους” και τις “Τρεις Χάριτες”, στο αξιολάτρευτα αλλοπρόσαλλο “Της Ελλάδος τα παιδιά”, το Dolce Vita, τους “Δύο Ξένους”, τα “Εγκλήματα” και αμέτρητες άλλες κωμικές σειρές που έχουν γίνει τόσο κλασικές, όσο ίσως και οι κωμωδίες του κινηματογράφου. Ταυτόχρονα, μέσα από την τηλεόραση ανδρώθηκαν σεναριογράφοι, σκηνοθέτες και ηθοποιοί που με τον ελληνικό κινηματογράφο πάντα σε λήθαργο ή ακόμη χειρότερα σε επιθανάτιο ρόγχο, δεν θα είχαν ποτέ την ευκαιρία να αναδείξουν το ταλέντο τους και να προσφέρουν ψυχαγωγία.
Αν η πρώτη δεκαετία της ιδιωτικής τηλεόρασης ανέδειξε λοιπόν ξεκαρδιστικές πένες της (άλλη μια νεόκοπη έννοια) ελληνικής μυθοπλασίας, με σημεία αναφοράς τη Δήμητρα Παπαδοπούλου, τον Χάρη Ρώμα, τον ιδιοφυή Λευτέρη Παπαπέτρου (που αντέχει στο χρόνο και είναι ο ιθύνων παρανοϊκός νους πίσω από το Παρτάλι) και χωρίς αμφιβολία τα δίδυμα Μιχάλη Ρέππα-Θανάση Παπαθανασίου και Αλέξανδρου Ρήγα-Δημήτρη Αποστόλου, από το 2000 και ύστερα ένα όνομα ξεχώρισε στην κωμωδία.
Ο Γιώργος Καπουτζίδης, ίσως γιατί αποτέλεσε πρώτα και κύρια παθιασμένος τηλεθεατής, έδωσε στην ελληνική κωμωδία δύο σειρές που για πολλούς είναι από τις καλύτερες στην ελληνική τηλεόραση. Από τις “Σαββατογεννημένες” στο “Παρα '5” ο Έλληνας σεναριογράφος είδε την καριέρα του να εκτοξεύεται και κατάφερε να κερδίσει μια σχεδόν ακλόνητη θέση στο θέατρο και την τηλεόραση.
Η πρώτη του απόπειρα κατάφερε να μείνει στη συνείδηση των τηλεθεατών,για την ατάκα που συνδυαζόταν με αριστοτεχνικό τρόπο με την κωμική κατάσταση και όλα έδεναν σε ένα σουρεάλ, αλλά ταυτόχρονα κάπως βγαλμένο από την ελληνική φυσιολογική πραγματικότητα αποτέλεσμα. Κι αν η σειρά “Σαββατογεννημένες” μας τον σύστησε (και αποτέλεσε μια από τις πιο πολυπαιγμένες σε επανάληψη κωμικές σειρές), το “Παρά 5'” έκανε τη διαφορά. Η σειρά μυστηρίου, περιπέτειας και πάνω απ' όλα γέλιου, δημιούργησε φανατικό κοινό και πέρασε στην ιστορία σαν μια από τις καλύτερες κωμικές σειράς όλων των εποχών. Κάθε επεισόδιο στις δύο σεζόν που προβλήθηκε έκανε μεγαλύτερη τηλεθέαση από το προηγούμενο. Ειδικά τη δεύτερη σεζόν, 1 στους 2 τηλεθεατές παρακολουθούσε το νέο επεισόδιο του Γιώργου Καπουτζίδη κάθε εβδομάδα.
Το δραματικό και ευφυές φινάλε (είναι από τις λίγες σειρές στην Ελλάδα που είχαν όντως φινάλε με νόημα και περιεχόμενο) τον Ιούνιο του 2007 σημείωσε ρεκόρ τηλεθέασης που έφτασε το 66%. Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς έκλεινε με μια αποφώνηση που μάλλον εξηγεί πως πέρασαν 8 χρόνια πριν συναντήσουμε και πάλι δείγμα γραφής του σεναριογράφου στη μικρή οθόνη: “Πέρασες τόσα χρόνια μπροστά σε μία τηλεόραση. Νόμιζες πως τα πιο περίεργα, τα πιο σπάνια και τα πιο σημαντικά είναι εκεί μέσα, στο γυαλί. Δεν είναι έτσι. Η ζωή, η αλήθεια, είναι έξω από αυτό. Κλείσ' τη” αφηγούνταν με τόνο μάλλον αυτοβιογραφικό.
Έκτοτε έιδαμε τον Γιώργο Καπουτζίδη να παρουσιάζει την ελληνική Eurovision που διοργανώθηκε στην Αθήνα το 2006, να αναλαμβάνει ρόλο παρουσιαστή σε μια σειρά από τηλεοπτικές εκπομπές (Just The 2 Of Us, The Twenty κτλ) και φυσικά να πρωταγωνιστεί σε δεκάδες θεατρικές παραστάσεις. Ούτε λόγος όμως για νέο σενάριο, νέα σειρά. Ίσως η στρατηγική να είναι επιτυχημένη, αφού είναι σαφέστατα απαραίτητος ένας χρόνος απόσταση, από μια δουλειά με τόσο μεγάλη επιτυχία.
Η σύσταση της... Εθνικής Ελλάδος
Με το MEGA να ποντάρει πολλά στη νέα σειρά και φυσικά το όνομα Καπουτζίδης να της δίνει μια πρώτης τάξεως ώθηση, η “Εθνική Ελλάδος” κάνει πρεμιέρα την Τρίτη φιλοδοξώντας να γίνει το τρίτο sequel μιας λαμπρής και αξιοζήλευτης πορείας στην ελληνική τηλεόραση μετά τις “Σαββατογεννημένες” και το “Πάρα 5'”.
Η ιστορία αναφέρεται στην προσπάθεια μιας γυναίκας να ζωντανέψει την καθημερινή της ζωή, μετά από έναν αποτυχημένο γάμο. Μία άνεργη μητέρα, η Νίκη, που υπήρξε κάποτε πρωταθλήτρια, και αργότερα επιτυχημένη επιχειρηματίας, βρίσκεται σε ένα σημείο της ζωής της, όπου πρέπει αποφασίσει αν για τα επόμενα χρόνια θα επιβιώσει απλώς ή αν θα ρισκάρει όλα όσα της έχουν απομείνει για να ζήσει ένα τρελό όνειρο. Και βέβαια επιλέγει το δεύτερο. Αρωγό σ' αυτή την προσπάθεια έχει την αδερφή της, Φρόσω, την πιο ατάλαντη κομμώτρια της χώρας, που ζει εγκλωβισμένη σε έναν αποτυχημένο γάμο. Οι δυο τους θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με την Φοίβη, μια από τις μεγαλύτερες σταρ της εγχώριας σόουμπιζ που έχει όμως βαρεθεί τους πάντες και τα πάντα, καθώς επίσης και με την Κύπρια Στάλλω, που ζητά απεγνωσμένα μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή της. Οι τέσσερίς τους θα ξεκινήσουν μία πορεία από το μηδέν μέχρι την επιτυχία, την ευτυχία, την καταξίωση, την ανάκτηση της χαμένης τους αξιοπρέπειας. Η «Εθνική Ελλάδος» είναι μια ιστορία που εμπνέεται από αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα. Μια ιστορία που βγαίνει μέσα από τις ελληνικές γειτονιές και μας θυμίζει όλα αυτά που δεν πρέπει ποτέ να ξεχάσουμε.
Η Σμαράγδα Καρύδη, μπαίνει και πάλι επικεφαλής της νέας σειράς, πρωταγωνιστώντας μαζί με την Κωνσταντίνα Μιχαήλ και την Κατερίνα Παπουτσάκη ως μέλη της πρώτης ομάδας κέρλινγκ στην Ελλάδα.
Τα συστατικά είναι εκεί...
To καστ των ηθοποιών που είναι αναγνωρισμένοι και ιδιαίτερα δημοφιλείς. Σμαράγδα Καρύδη, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Κατερίνα Παπουτσάκη και ο Γιώργος Καπουτζίδης.
Μαζί τους ο Κώστας Αποστολάκης και η Μαριέλλα Σαββίδου. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο έκπληξη η Μίνα Αδαμάκη.
Η μόνη παρατήρηση εδώ είναι πως η επιλογή της Σμαράγδας Καρύδη μετά από έναν τόσο χαρακτηριστικό ρόλο, αυτόν της Ντάλιας, γραμμένο από το ίδιο χέρι, ίσως αποτελέσει παγίδα, αν έστω και για μια σκηνή οι τηλεθεατές μπουν στη διαδικασία της σύγκρισης!
Το χιούμορ που γνωρίζουμε πια καλά και ο τρόπος γραφής του σεναριογράφου που σε κάνει, αν είσαι φανατικός, να χαμογελάς πριν ακόμη ακούσεις τι έχει να σου πει.
Ο σκηνοθέτης, Αντώνης Αγγελόπουλος, ένας δημιουργός που έχει βάλει την υπογραφή του σε αμέτρητες επιτυχημένες σειρές. Μετρήστε: Εγκλήματα, Είσαι το ταίρι μου, Παρά πέντε, αλλά και το Μην αρχίζεις τη μουρμούρα.
Η σωστή συχνότητα, με το κανάλι της Μεσογείων να έχει εντυπωθεί στο μυαλό των τηλεθεατών ως ο κατ' εξοχήν μετρ των ελληνικών σειρών. Με δεδομένη μάλιστα την απίστευτη αποδοχή του “Παρταλίου”, οι υπεύθυνοι του σταθμού ανυπομονούν να δουν την prime time ζώνη να επιστρέφει στα χέρια τους, μετά από ένα ξεκίνημα σεζόν που ίσως πρέπει να σημειωθεί ως ένα από τα χειρότερα στην ιστορία του MEGA, από πλευράς τηλεθέασης.
Ένας τίτλος που σε ποδοσφαιρικούς όρους αποφέρει πάντα στην τηλεόραση πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Το στοίχημα είναι λοιπόν η νέα κωμική σειρά να γίνει η “Εθνική Ελλάδος” των ελληνικών προγραμμάτων!
Λίγες ώρες μένουν, ώστε να έχουμε το πρώτο δείγμα γραφής. Να δούμε δηλαδή αν οι τηλεθεατές που ο ίδιος ο Γιώργος Καπουτζίδης προέτρεπε πριν από 8 χρόνια να κλείσουν την τηλεόραση, είναι έτοιμοι να πατήσουν και πάλι το κουμπί για να παρακολουθήσουν τη νέα του πρόταση.
πηγη
πηγη