PARTY TIME του ΧΑΡΟΛΝΤ ΠΙΝΤΕΡ
ΣΤΡΟΧΑΪΜ του Δημήτρη Δημητριάδη
O Ακις Βλουτής «συναντά» τον Γιώργο Κιμούλη και την Καρυοφιλιά Καραμπέτη
ΜΑΚΒΕΘ του Ουίλιαμ Σαίξπηρ
με τους: Άκι Βλουτή και Κωνσταντίνα Τάκαλου από 1 Δεκέμβρη
Ο Μάκβεθ είναι η μικρότερη...
τραγωδία του Σαίξπηρ και πιστεύεται ότι γράφτηκε μεταξύ του 1603 και του 1606.
τραγωδία του Σαίξπηρ και πιστεύεται ότι γράφτηκε μεταξύ του 1603 και του 1606.
Η ιστορία του Μάκβεθ και της Λαίδης Μάκβεθ είναι γνωστή. Η τρέλα της εξουσίας, ο φθόνος, ο φόνος, η ενοχή, η αλαζονεία είναι μερικά μόνο από τα συναισθήματα που πραγματεύεται το έργο.
Σημείωμα Ακι Βλουτή
Ο Μάκβεθ του Σαίξπηρ μοιάζει να είναι το μεγαλύτερο μνημείο του ηθικού κώδικα που κληρονομήθηκε από τον ορθόδοξο Χριστιανισμό και τον κλασικό κόσμο δίνοντας μια νέα και ζωντανή εκφραστικότητα. Γι’ αυτό για μας πλησιάζει τον Οιδίποδα Τύραννο, δηλαδή τον κανόνα του τέλειου.
Ο Μάκβεθ υποφέρει, όχι επειδή είναι κακός, αλλά επειδή είναι ένας καλός άνθρωπος που κάνει το κακό. Αλλά γιατί, αν όλα ανάγονται στην ηθική φύση του ανθρώπου, κάνει το κακό υποκύπτοντας στην αλαζονεία ή την φιλοδοξία του;
Το κακό είναι μυστηριώδες κι ελκυστικό, υπεράνω κάθε εξήγησης. Δεν υπόκειται σε ψυχολογικούς νόμους που το καθιστούν αναπόφευκτο. Είναι αποτέλεσμα της ελεύθερης βούλησης. Ο Σαίξπηρ αναγνωρίζει ότι το καλό μπορεί να προέρχεται από το κακό. Αυτή είναι η γνώση και η σοφία που αποκομίζουμε απ’ όλες τις τραγωδίες. Και ενώ παραδέχεται το παράδοξο αυτό, ενστερνίζεται και το ακόμα πιο παράδοξο, ότι το κακό μπορεί να είναι αναγκαίο σ’ έναν κόσμο ελεύθερων ανθρώπων, αλλά όλοι πρέπει να αντιστεκόμαστε στην ύπαρξή του.
Σημείωμα σκηνοθέτη
Οι απαγορεύσεις είναι άβατα. Τόποι που δεν προορίζονται για κανέναν. Χώροι που διατηρούνται για να διασφαλίζουν την υπακοή, την υποταγή και τον έλεγχο. Ο φόνος είναι μια τέτοια απαγόρευση. Το να σκοτώνεις είναι μια πράξη που κατά κανόνα απαγορεύεται. Το να συνειδητοποιεί κανείς, όμως, ότι οι απαγορεύσεις είναι έξωθεν επιβεβλημένες απλά και μόνο για τη διατήρηση του ελέγχου των ανθρώπων, αυτό τον φέρνει πιο κοντά σε μια γνώση αβάσταχτη. Πιο κοντά στη γνώση ότι δεν υπάρχουν όρια, ότι όλα επιτρέπονται για όποιον το κατανοεί.Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος μόνο όσο έχει όρια, όταν τα υπερβαίνει, τότε γίνεται δαίμονας ή θεός. Ενα πλάσμα που δεν έχει καμία θέση στον κόσμο των ανθρώπων. Πρέπει είτε να συνεχίσει την πτώση του προς την οριστική αποκτήνωσή του, είτε την άνοδό του σε ό,τι μπορεί να ονομαστεί 'θείο'. Επιπλέον, η τελική συνειδητοποίηση ότι και οι δυο αυτές κινήσεις, αν και αντιθετικές - είναι εντελώς όμοιες, φέρνει τον άνθρωπο στο έσχατο άκρο της λογικής: δεν υπάρχουν όρια - μόνοι μας τα κατασκευάζουμε, τα επιβάλλουμε και τα ασπαζόμαστε. Ο άνθρωπος που τα συνειδητοποιεί όλα αυτά, αποκτά πια πρόσβαση και στην τελευταία γνώση: δεν υπάρχει καλό και κακό, δεν υπάρχει θεός και διάβολος, δεν υπάρχει τίποτα παρά μόνο πράξεις που πρέπει να γίνονται. Σπάνε οι ιστοί που κρατούν απομονωμένα τα βασίλεια της ζωής και του ύπνου και τότε κανείς μπαίνει στην αιώνια αυπνία του εφιάλτη. Οι γραμμές θολώνουν, τα πρόσωπα εξαφανίζονται και οι φωνές γίνονται κραυγές τρόμου. Στον κόσμο του Μάκβεθ - και ιδιαίτερα στην αποκαλυπτική μετάφραση του Χειμωνά - το να σκοτώνεις, ισοδυναμεί με το να σκοτώνεις το θεό μέσα σου. Ο άνθρωπος που έχει σκοτώσει το θεό μέσα του, δεν έχει άλλη επιλογή - πρέπει να γίνει ένας δαίμονας, ένας τρελός ή ένας ηθοποιός. Ο Μάκβεθ είναι μια τραγωδία της γνώσης, μια τελετή μύησης στην απαγορευμένη γνώση που διαδραματίζεται μέσα στο χώρο ενός εφιάλτη. Η πορεία ενός ανθρώπου προς την έσχατη γνώση: δεν υπάρχει καλό και κακό - υπάρχει το τίποτα. Δεν υπάρχει χρόνος - υπάρχει μόνο το τώρα. Δεν υπάρχει τόπος - υπάρχει μόνο το εδώ
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Διασκευή - σκηνοθεσία : Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά/Εικαστική Επιμέλεια : Νίκος Αναγνωστόπουλος
Κουστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Κίνηση : Χαρά Κότσαλη
Μουσική Σύνθεση-Ηχητικό Περιβάλλον: Αντώνης Μόρας
Φωτισμοί : Χριστίνα Θανάσουλα
Διανομή: Άκις Βλουτής - Μάκβεθ, Κωνσταντίνα Τάκαλου – Λαίδη
Μάκβεθ, Βασίλης Βηλαράς, Ελεάνα Γεωργιάδου, Κατερίνα
Μηλιώτη, ΕλένηΜολέσκη, Μάριος Παναγιώτου,
Γιώργος Φλωράτο
Χάρολντ Πίντερ «Party Time»
Με το Γιώργο Κιμούλη
Από τις 15 Δεκεμβρίου 2014 έως τις 15 Φεβρουαρίου 2015 και κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη, στις 20:00 στο Θέατρο Από Μηχανής, ο Γιώργος Κιμούλης θα παρουσιάσει το έργο του Χάρολντ Πίντερ «Party Time».
Η παράσταση βασίζεται στα πολιτικά έργα του Πίντερ «Party Time», «Mountain language» «One for the road» και «The new world order».
Το θέμα της παράστασης είναι η πολιτική απάθεια ως προϊόν της συστημικής βίας και της κρατικής τρομοκράτησης.
"Δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στο τι είναι «πραγματικό» και στο τι είναι «μη πραγματικό». Ούτε ανάμεσα στο τι είναι αληθές και στο τι είναι ψευδές. Νομίζω, πως δεν είναι απαραίτητο να είναι κάτι ή αληθινό ή ψευδές. Μπορεί να είναι και τα δύο: και αληθινό και ψευδές. Πιστεύω πως αυτοί οι ισχυρισμοί έχουν κάποιο νόημα και μπορούν να εφαρμοστούν στη διερεύνηση της πραγματικότητας μέσω της τέχνης. Έτσι, ως συγγραφέας, τους υποστηρίζω. Αλλά ως πολίτης, δεν μπορώ! Ως πολίτης οφείλω ν’ αναρωτηθώ: Τι είναι αληθές; Τι είναι ψευδές;"
Αυτές τις σκέψεις είχε γράψει ο Πίντερ το 1958, 28 χρονών. Σκέψεις που επανέλαβε το 2005, τρία χρόνια πριν πεθάνει, όταν παρελάμβανε το Νόμπελ Λογοτεχνίας.
Ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία - διαμόρφωση χώρου Γιώργος Κιμούλης
Φωτισμοί Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Διεύθυνση Τόνια Αρβανίτη.
Διανομή: Αναστασία Κατσιναβάκη, Γιώργος Κιμούλης, Γιάννης Κοτσαρίνης, Ντέπυ Μαλλιαρού, Ισιδώρα Μπουζιούρη, Ελπίδα Μπραουδάκη, Αρετή Ντάλιου, Στάθης Παναγιωτίδης, Βασίλης Πουλάκος, Γιώργος Στριφτάρης, Χρήστος Συριώτης, Ειρήνη Τσάβα.
ΣΤΡΟΧΑΪΜ του Δημήτρη Δημητριάδη
με την Καρυοφιλλιά Καραμπέτη και τον Ακι Βλουτή
τον Απρίλιο
Ο Δημήτρης Δημητριάδης γοητευμένος από το έργο, την παράξενη ιστορία και σύνθετη προσωπικότητα του σκηνοθέτη και ηθοποιού Έριχ Φον Στροχάιμ, αλλά και από τις μοναδικές ερμηνείες του ίδιου καθώς και της Γκλόριας Σουάνσον στην ταινία Η Λεωφόρος της Δύσης, ταινία σταθμός, όχι μόνο αισθητικά και θεματολογικά, αλλά και λόγω της αιχμηρής κριτικής που ασκεί στο σύστημα, γράφει τον Στροχάιμ, ένα λυρικό κείμενο, που ξεκινά εκεί που η ταινία τελειώνει.
Η Γκλόρια Σουάνσον, η μέγιστη ντίβα του αμερικανικού βωβού και ομιλούντα κινηματογράφου, που έπαιξε την Νόρμα Ντέσμοντ στην Λεωφόρο της Δύσης, εισέρχεται στην σκηνή, που την υποδύεται η δική μας ντίβα, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε μια τελευταία συνάντηση με τον Στροχάιμ που υποδύεται ο Άκις Βλουτής.
Έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε ανθρώπινους και σαρκαστικούς διαλόγους περί αληθείας και ψεύδους, πραγματικού και φανταστικού ζωής και θανάτου. Περί τέχνης εντέλει, την μόνη διαφυγή της ανθρώπινης ύπαρξης σε καιρούς χαλεπούς.
Τους ρόλους ερμηνεύουν η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Άκις Βλουτής
Πληροφορίες:
Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο Αθήνα Τ.Κ. 104 36
Τηλέφωνα Ταμείου: (210) 5231131 εκτός ωρών ταμείου: 6957045138
Ε-mail: info@syn-epi.com
Site: www.syn-epi.com