Ένας αμερικανός καταξιωμένος φωτογράφος και καθηγητής πανεπιστημίου αναζήτησε και ανέδειξε την αρχέγονη ομορφιά μέσα από τα αγάλματα και τα γλυπτά, προβάλλοντας στους πολίτες του κόσμου τον ακατανίκητο στον χρόνο ελληνικό πολιτισμό.
Ο Τζόσουα Γκάρικ, μετά το... Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας και το Σισμανόγλειο Μέγαρο του Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, παρουσιάζει και στη Νέα Υόρκη το φωτογραφικό έργο του «Αποτυπώνοντας το αρχαίο κάλλος».
Η έκθεση φιλοξενείται στην πολιτιστική αίθουσα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας. Στην τελετή των εγκαινίων παρουσίασε τον καλλιτέχνη και καλωσόρισε τους επισκέπτες ο γενικός πρόξενος, Γιώργος Ηλιόπουλος, ο οποίος επεσήμανε ότι η έκθεση «θα ταξιδέψει», στη συνέχεια, στις Βρυξέλλες.
«Ο Τζόσουα Γκάρικ έχει ένα πάθος με την Ελλάδα και αυτό ήταν η κινητήρια δύναμή του για να έχουμε σήμερα τη δυνατότητα να θαυμάζουμε αυτές τις υπέροχες φωτογραφίες» ανέφερε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Ηλιόπουλος, σημειώνοντας ότι «ο συνδυασμός της γνώσης και της αγάπης του για την πατρίδα μας, με τη διεισδυτική φωτογραφική ματιά του, καθώς και την πρωτοποριακή διαδικασία εκτύπωσης έχουν οδηγήσει σ’ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα, προβάλλοντας έργα της κλασικής αρχαιότητας σ’ ένα παγκόσμιο ακροατήριο».
Όταν ρωτήσαμε τον Τζόσουα Γκάρικ τι ανακάλυψε για την Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια της αναζήτησης με το φωτογραφικό φακό του, ανάμεσα σε αρχαίες κολώνες και μορφές που μαρτυρούν τη διαχρονική αξία της ελληνικής τέχνης, είπε απλά:«Η Ελλάδα είναι το φως».
Ο κ. Γκάρικ δήλωσε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι από μικρός είχε μια ιδιαίτερη αγάπη για την ελληνική αρχαιότητα. Πραγματοποίησε δεκαπέντε και πλέον ταξίδια στην χώρα μας και, ως καθηγητής στο φημισμένο School of Visual Art της Νέας Υόρκης, διοργάνωσε αποστολές στην Ελλάδα με Αμερικανούς φοιτητές. Η τελευταία ήταν κατά την παρουσίαση της έκθεσής του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας.
«Τα αγάλματα είναι άνθρωποι. Κάποτε έζησαν και περπάτησαν στους δρόμους της Αθήνας. Αυτό προσπάθησα να δώσω στα έργα μου. Να μεταφέρω ζωντανά δείγματα πολιτισμού και να δείξω κάποιες λεπτομέρειες των υπέροχων γλυπτών, σεβόμενος τους θαυμάσιους δημιουργούς που τα φιλοτέχνησαν» επεσήμανε ο κ. Γκάρικ, σημειώνοντας το «σεβασμό στη μαγεία του τόπου», τους «σιωπηλούς μάρτυρες μιας μοναδικής ιστορίας» και την «ανεπανάληπτη φιλοξενία των Ελλήνων».
Στο σημείωμα της έκθεσης αναφέρεται ότι «με ένα μορφωμένο ιδεαλισμό και ειλικρινή αγάπη για το θέμα του, ο J. Joshua Garrick συλλαμβάνει με τη φαντασία απροσδόκητες γωνίες των γλυπτών και μνημείων στην Ελλάδα σε εικόνες που εκτυπώνονται ακολούθως με μια καινοτόμο τεχνολογία λέιζερ σε βουρτσισμένο αλουμίνιο. Η τεχνική αυτή δίνει στα έργα ένα ενισχυμένο τρισδιάστατο βάθος. Οι φωτογραφίες του Garrick σχηματίζουν μια συλλογή γλυπτών, προσφέροντας μια μοναδική προσωπική άποψη και αθέατες λεπτομέρειες των γλυπτών». Όπως ο ίδιος υπογράμμισε, η πρόθεσή του, αν και πηγάζει από την πολυετή ενασχόλησή του με το συγκεκριμένο αντικείμενο, αποκτά, κατά την περίοδο αυτή, και μια επιπλέον συμβολική διάσταση.Επιδιώκει «να τονίσει τον πρωταρχικό ρόλο του ελληνικού κλασικού πολιτισμού, ως κοιτίδας της δυτικής τέχνης και αντίστοιχα, την αναπόσπαστη σχέση της σύγχρονης Ελλάδας με την Ευρώπη, την ανάγκη να επαναφέρουμε στη μνήμη τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα θα έχει πάντοτε τον πλούτο της ιστορίας της για να τον μοιράζεται με τον υπόλοιπο κόσμο».
Στα εγκαίνια ήταν παρόντες η επιμελήτρια της έκθεσης, η Ιστορικός Τέχνης Ίρις Κρητικού, ο εικαστικός Μάριος Βουτσινάς που είχε την ευθύνη σχεδιασμού της έκθεσης, ο πρόξενος της Ελλάδας Μάνος Κουμπαράκης, ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου, Νίκος Παπακωνσταντίνου, διευθυντές και στελέχη ελληνικών υπηρεσιών στη Νέα Υόρκη και αρκετοί άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών.