Στη λαμπερή τελετή των μουσικών βραβείων Γκράμι, που θα πραγματοποιηθεί στις 26 Ιανουαρίου στο Λος Αντζελες, ανάμεσα στα ονόματα των δημοφιλών ποπ και ροκ σταρ θα ακουστεί και αυτό ενός Ελληνα μουσικού!
«Πράγματι η υποψηφιότητα αυτή είναι...
κάτι πολύ τιμητικό για μένα. Από κει και πέρα όμως, δεν με ενδιαφέρει αν θα πάρω το βραβείο. Πιστεύω πως η συμμετοχή είναι πιο σημαντική από τη νίκη», λέει ο Λεωνίδ
κάτι πολύ τιμητικό για μένα. Από κει και πέρα όμως, δεν με ενδιαφέρει αν θα πάρω το βραβείο. Πιστεύω πως η συμμετοχή είναι πιο σημαντική από τη νίκη», λέει ο Λεωνίδ
«Πράγματι η υποψηφιότητα αυτή είναι κάτι πολύ τιμητικό για μένα. Από κει και πέρα όμως, δεν με ενδιαφέρει αν θα πάρω το βραβείο. Πιστεύω πως η συμμετοχή είναι πιο σημαντική από τη νίκη», λέει ο Λεωνίδας Καβάκος
Ο διεθνώς καταξιωμένος βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος θα διεκδικήσει το βραβείο στην κατηγορία Καλύτερης Ερμηνείας Μουσικής Δωματίου/Μικρού Συνόλου για το άλμπουμ του «Σονάτες για βιολί του Μπετόβεν» που κυκλοφόρησε από την κορυφαία στον χώρο της κλασικής μουσικής δισκογραφική εταιρεία Decca.
Κι αν για τους περισσότερους καλλιτέχνες ένα βραβείο Γκράμι αποτελεί όνειρο ζωής, για τον Λεωνίδα Καβάκο, που βρίσκεται τόσο κοντά σε αυτό, είναι ένα θετικό μήνυμα που μπορεί να φέρει περισσότερους νέους κοντά στη μουσική. Ούτε πετάει στα σύννεφα, ούτε πανηγυρίζει γι' αυτήν την επιτυχία του, όπως θα περίμεναν πολλοί. Δεν μπήκε καν στον κόπο να μάθει ποιοι είναι οι άλλοι υποψήφιοι στην κατηγορία του.
Το πιθανότερο μάλιστα είναι, όπως μας εξομολογήθηκε, πως δεν θα παραβρεθεί στην τελετή καθώς εκείνο το βράδυ έχει μια σημαντική συναυλία στο Παρίσι: «Πράγματι η υποψηφιότητα αυτή είναι κάτι πολύ τιμητικό για μένα. Από κει και πέρα όμως, δεν με ενδιαφέρει αν θα πάρω το βραβείο. Πιστεύω πως η συμμετοχή είναι πιο σημαντική από τη νίκη» λέει και συμπληρώνει με νόημα: «Το μόνο που εύχομαι είναι τέτοιου είδους διακρίσεις να αποτελέσουν κίνητρο για τα νέα παιδιά, ώστε να έρθουν πιο κοντά στη μουσική και στις τέχνες γενικότερα».
Οταν τον ρωτάμε αν νιώθει πως σε αυτή τη διεθνή διοργάνωση θα εκπροσωπήσει όχι μόνον τον εαυτό του αλλά και ολόκληρη την Ελλάδα, εκείνος απαντά με ειλικρίνεια: «Δυστυχώς δεν νιώθω ότι εκπροσωπώ το ελληνικό κράτος, γιατί ούτε κι εκείνο με εκπροσωπεί σήμερα. Στις διακρίσεις όλοι τρέχουν να επικροτήσουν. Θα ήταν όμως πολύ πιο χρήσιμο να υπάρχει ανάλογο ενδιαφέρον από την πολιτική ηγεσία για την τέχνη. Δυστυχώς υπάρχει απόλυτη αδιαφορία. Οι άνθρωποι που ηγούνται σήμερα της Ελλάδας δεν δείχνουν ούτε τη στοιχειώδη στήριξη στις τέχνες και την πολιτιστική κληρονομιά μας. Υπάρχει μια απαξίωση της τέχνης, η οποία θα έπρεπε να τιμωρείται από τη νομοθεσία».
Και συνεχίζει: «Η μουσική στην Ελλάδα είναι η πλέον παρεξηγημένη τέχνη. Χλευάζουμε τον πλούτο της δημοτικής μας παράδοσης, θεωρούμε την κλασική μουσική ξένη προς τον Ελληνα. Είναι σκανδαλώδες το ότι έχουμε φτάσει το σημείο να θεωρούμε πως η κλασική μουσική πρέπει να παίζεται μόνον τη Μεγάλη Παρασκευή...». Παρ' όλα αυτά, ο Λεωνίδας Καβάκος νιώθει μεγάλη ικανοποίηση που η υποψήφιότητά του για Γκράμι ταυτίζεται με μια ηχογράφηση η οποία αποτελεί για εκείνον επίτευγμα ζωής.
Οπως μας λέει, «πρόκειται για το μεγαλύτερο σε όγκο έργο για βιολί που υπάρχει και καλύπτει μεγάλη περίοδο της ζωής του Μπετόβεν». Ηταν δική του επιλογή να εγκαινιάσει με τις συγκεκριμένες σονάτες τη συνεργασία του με την Decca, καθώς, «στην εποχή της εμπορικότητας αυτή ήταν μια παρέμβαση αντίθετη στο ρεύμα που κινείται σήμερα η δισκογραφία».
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΥΚΑ