16 Δεκ 2013

15 μαφιόζικα καρέ: Έζησε με επικίνδυνη συμμορία για να τη φωτογραφίσει

Δείτε το συγκλονιστικό έργο του Bruce Davidson που ακολούθησε μια συμμορία στο άβατο του Brooklyn (Pics)

Χρήστος Δεμέτης

Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς φωτογράφους.....
Ο Bruce Davidson έχει καταγράψει με τον φακό του όλες τις πτυχές της Νέας Υόρκης. Τα φώτα, τη χλιδή, αλλά και τον υπόκοσμο. Στο άλμπουμ Brooklyn Gang ακολουθεί από κοντά μια ομάδα εφήβων που το 1959 ήταν μέλη συμμορίας.

Διαβάζοντας στον τύπο της εποχής για τις μάχες που ξεσπούσαν στο Prospect Park, ο 25χρονος τότε Davidson αποφάσισε να γνωρίσει από πρώτο χέρι τη ζωή των εφήβων συμμοριτών ζώντας μαζί τους.

Ακολούθησε τη συμμορία με τον όνομα "Jokers" και έγινε ένα μαζί της για τις ανάγκες του έργου του. Τα φωτογραφικά του καρέ αποτυπώνουν τη "βρώμικη" Αμερική των 60's.



Το πλούσιο βιογραφικό του "φωτογράφου των συμμοριών"

Ο Bruce Davidson γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1933 στο Oak Park, κοντά στο Σικάγο.

Σε ηλικία μόλις δέκα ετών έρχεται σε επαφή με τη φωτογραφία μέσω ενός φίλου του και με τις οικονομίες του αγοράζει μια φωτογραφική μηχανή και στήνει έναν υποτυπώδη σκοτεινό θάλαμο. Λίγα χρόνια αργότερα πιάνει δουλειά βοηθού σε ένα φωτογραφικό κατάστημα. Γνωρίζεται με έναν επαγγελματία φωτογράφο, που τον παίρνει βοηθό στο εργαστήριό του, και έτσι μαθαίνει όλα τα μυστικά τής τεχνικής τής φωτογραφίας.


To άλμπουμ Brooklyn Gang εδώ

Από το 1961 έως το 1965 κατέγραψε το κίνημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλες τις Η.Π.Α., φωτογραφίζοντας λευκούς και μαύρους στο Βορρά και στο Νότο της χώρας. Για τη δουλειά του αυτή κέρδισε το 1962 την υποτροφία Guggenheim Fellowship και όταν ολοκληρώθηκε το έργο του, παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Τότε κέρδισε και την πρώτη του κρατική επιχορήγηση.



Το "East 100th Street" είναι ίσως η πιο διάσημη δουλειά του. Αποτελεί μια διετής εργασία στην πιο κακόφημη περιοχή του Harlem της Νέας Υόρκης. Την εργασία αυτή ακολούθησε το "Subway", μια δουλειά για τον υπόγειο σιδηρόδρομο της Νέας Υόρκης, που ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1970, σε διάστημα περίπου 5 ετών. Η επόμενη δουλειά του "Central Park" κράτησε 4 χρόνια και κυκλοφόρησε σε βιβλίο το 1995.



Ο Davidson έχει φωτογραφίσει για διάφορα περιοδικά σχεδόν όλη την κλίμακα των θεμάτων, που ένας αμειβόμενος φωτορεπόρτερ συνήθως καλείται να φωτογραφίσει. Οι προσωπικές του τάσεις φάνηκαν όμως από την αρχή, με θέματα που άγγιζαν κάτι βαθύτερο και που τού έδιναν μιαν ολική αίσθηση ζωής, όπως η μοναχική χήρα τού ιμπρεσιονιστή Fauchet στη Μονμάρτρη (Widow of Montmartre), που τού μετέδωσε όλη την ατμόσφαιρα τού ιμπρεσιονισμού και τού παρισινού παρελθόντος γενικότερα. Ή όπως το τσίρκο στο New Jersey, όπου θα φωτογραφίσει τον Jimmy τον Ανθρωπάκο (The dwarf), τον σπαρακτικό εκείνο νάνο με το θλιμμένο βλέμμα.



Για να τον φωτογραφίσει ταξιδεύει μαζί με το τσίρκο και συχνά τα βράδια τρώνε οι δυο τους έξω, ενώ οι άνθρωποι γύρω τους χλευάζουν. Την ίδια στάση ακολουθεί και με τους Jokers, τη «συμμορία» των νεαρών παιδιών τού Brooklyn (Brooklyn Gang). Κερδίζει την εμπιστοσύνη τους και εισχωρεί στα άδυτά τους, δηλαδή στην καφετέρια όπου συχνάζουν, στις γωνιές των δρόμων που τους "ανήκουν" και στην παραλία τού Coney Island, όπου χορεύουν και ξενυχτάνε πίνοντας μπύρες.



Με το ίδιο τρόπο κατάφερε να μπει στα σπίτια των ανθρώπων – πράγμα για το οποίο συχνά ντρέπεται – τού Εκατοστού Δρόμου Ανατολικά στο Harlem (East 100th Street) και μάλιστα να γίνει μέλος τής γειτονιάς, "κάτι σαν τοπικός επισκευαστής τηλεοράσεων", όπως λέει ο ίδιος, αφού οι κάτοικοι τού ζητάνε συνέχεια να φωτογραφίσει ό,τι δεν πάει καλά στα σπίτια τους να το δούνε οι αρμόδιοι.



Το ίδιο συμβαίνει και με τις φοιτητικές πορείες για τα ατομικά δικαιώματα (Civil Rights Movement) και με τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των μαύρων τού Νότου, στις οποίες ο Davidson διεισδύει καταρχάς με την ειλικρινή πρόθεση να συμμετάσχει και να βοηθήσει με τον τρόπο του, δηλαδή φωτογραφίζοντας.











(Με πληροφορίες από wetheurban, photodiodos)

Αντιστοιχισμένο περιεχόμενο

Η Ενημέρωση στην Ελλάδα και τoν Κόσμο