Με μεγάλη επιτυχία δόθηκε η πρεμιέρα της όπερας του Βάγκνερ στο Ηρώδειο.
«Μακάρι να βλέπαμε συνέχεια τέτοιες παραστάσεις…» έλεγε μ΄εμφανή ικανοποίηση στην παρέα της μια μεσόκοπη κυρία την ώρα που ...αποχωρούσαμε από το Ηρώδειο, μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 7 Ιουνίου. Η πρεμιέρα του «Ιπτάμενου Ολλανδού»- της όπερας του Βάγκνερ με την οποία η Εθνική Λυρική Σκηνή άνοιξε τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών στο ρωμαϊκό ωδείο- είχε μόλις τελειώσει και η παραπάνω φράση ήταν ενδεικτική των ενθουσιωδών εντυπώσεων που κυριάρχησαν στο πολυπληθές κοινό. Στην πρώτη του συνεργασία με την ΕΛΣ ο Γιάννης Κόκκος, ο διεθνούς φήμης σκηνογράφος και σκηνοθέτης παρουσίασε μια παράσταση υψηλής αισθητικής, με δυνατές και ταυτόχρονα ισορροπημένες εικόνες οι οποίες όχι μόνο επέτρεψαν αλλά και βοήθησαν την μουσική της όπερας- ορόσημο του γερμανικού ρομαντισμού ν’ «αναπνεύσει» και ν΄αναδειχθεί.
Επρόκειτο για το πρώτο ανέβασμα του «Ιπτάμενου Ολλανδού» στο Ηρώδειο με το οποίο η Λυρική τιμά την εφετινή διεθνή επέτειο των 200 χρόνων από την γέννηση του Βάγκνερ. Στον πυρήνα της όπερας βρίσκεται το θέμα της λύτρωσης ενός άνδρα, του θαλασσοδαρμένου, καταραμένου Ολλανδού μέσα από την αιώνια πίστη που του υπόσχεται μια γυναίκα, η νεαρή Ζέντα. Με μια θάλασσα σε κίνηση «παγωμένη» να κυριαρχεί στο σκηνικό και τα στοιχεία της φύσης – η δύναμη της οποίας παίζει κεντρικό ρόλο στο έργο- να «τρέχουν» επάνω στον τοίχο του Ηρωδείου σκιαγραφώντας εντυπωσιακές, γεμάτες ένταση εναλλαγές, η παράσταση του Γιάννη Κόκκου είχε όλα τα χαρακτηριστικά του λεγόμενου «μεγάλου θεάματος» κι ωστόσο χωρίς τίποτα υπερβολικό. Στο ύψος των περιστάσεων η Ορχήστρα της ΕΛΣ υπό τον Λουκά Καρυτινό η οποία χειροκροτήθηκε θερμά όπως άλλωστε και το σύνολο των συντελεστών: οι ερμηνευτές με προεξάρχοντες τον Ολλανδό του γερμανού βαρύτονου Τόμας Μάγερ και την Ζέντα τηςΖαν Μισέλ Σαρμπονέ και φυσικά ο Γιάννης Κόκκος. Στα συν της παράστασης και η χορωδία της ΕΛΣ υπό την διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου. Οι επόμενες παραστάσεις του «Ιπτάμενου Ολλανδού» στις 9,11 και 13 Ιουνίου.