Η συνθέτις και μαέστρος Κωνσταντία Γουρζή αφιερώνει τη νέα της σύνθεση στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας.
Η μουσική είναι γένους θηλυκού. Σπουδαία έργα κλασικού ρεπερτορίου έχουν γραφτεί από γυναίκες και η παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας (7 Μαρτίου) είναι μια αφορμή για να ....
φωτισθεί η ευαισθησία της γυναικείας μουσικής γλώσσας του παρελθόντος και του παρόντος αλλά και ο δυναμισμός της ερμηνευτικής τους δράσης. Ετσι, η συναυλία που θα δοθεί μεθαύριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα είναι μια αμιγώς θηλυκή υπόθεση αφού εκλεκτές γυναίκες σε ρόλο συνθέτη, αρχιμουσικού και εκτελεστή κρατούν τα ηνία της συναυλίας.
φωτισθεί η ευαισθησία της γυναικείας μουσικής γλώσσας του παρελθόντος και του παρόντος αλλά και ο δυναμισμός της ερμηνευτικής τους δράσης. Ετσι, η συναυλία που θα δοθεί μεθαύριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα είναι μια αμιγώς θηλυκή υπόθεση αφού εκλεκτές γυναίκες σε ρόλο συνθέτη, αρχιμουσικού και εκτελεστή κρατούν τα ηνία της συναυλίας.
Και αυτό αφού η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η διακεκριμένη πιανίστα ως σολίστ Ναταλία Μιχαηλίδου και η αρχιμουσικός Λίζα Ξανθοπούλου θα δώσουν συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (20.30 στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, τηλ. 210-7282.333). Εδώ, τα έργα που θα εκτελεστούν είναι διά χειρός γυναικών και μάλιστα το ένα από αυτά - «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: Απόλλων» της Κωνσταντίας Γουρζή - γράφτηκε κατά παραγγελία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Συγκεκριμένα, η συνθέτις και μαέστρος Κωνσταντία Γουρζή (φωτογραφία πάνω) αφιερώνει τη νέα της σύνθεση στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας. Η σύνθεση αποτελείται από έξι μινιατούρες ενότητες, εμπνευσμένες από ισάριθμα χαρακτικά του γερμανού καλλιτέχνη Αλεξάντερ Πολτζίν, ο οποίος μάλιστα αποτυπώνει το κεφάλι της Μαρίας Κάλλας, χωρίς στόμα, μπροστά από την Πορτάρα της Νάξου σε έξι διαφορετικές χρωματικές παραλλαγές.
Επίσης θα παιχτούν το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα της κορυφαίας πιανίστας και συνθέτιδας Κλάρα Βικ-Σούμαν που εντυπωσιάζει για τον βαθύ λυρισμό και τη δραματικότητά του και μάλιστα είχε αρχίσει να το συνθέτει το 1833, μόλις 14 ετών! Ακόμη το κοινό θα απολαύσει την Πέμπτη Συμφωνία της Αιμιλίας Μάγερ (γνωστής στην εποχή της ως ο θηλυκός Μπετόβεν). Η τελευταία μάλιστα υπήρξε η πολυγραφότερη γερμανίδα γυναίκα συνθέτις του 19ου αιώνα, έγραψε δεκάδες έργα κυρίως μεγάλης φόρμας ενώ τα τελευταία είκοσι χρόνια ανακαλύπτεται ξανά το έργο της που προσομοιάζει (τουλάχιστον στο ύφος) σε αυτό των συμφωνικών έργων του Μέντελσον.
πηγη
πηγη