Με τον Κιμ Κι - Ντουκ να κατακτά τον Χρυσό Λέοντα για το «Pieta», το Φεστιβάλ, μετά τις «Αλπεις» του Λάνθιμου πέρυσι, χάρισε και φέτος μια διάκριση στη χώρα μας, για τους «Τίτλους τέλους» του Γιώργου Ζώη
Σε ένα φεστιβάλ, όπως είναι αυτό της Βενετίας, που δεν....... παύει να δείχνει την προτίμησή του στο ελληνικό σινεμά, όπως για παράδειγμα έπραξε πέρυσι δίνοντας το βραβείο σεναρίου στις «Αλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου και πρόπερσι απονέμοντας το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στην Αριάν Λαμπέντ για το «Attenberg» της Αθηνάς Τσαγγάρη, ο Γιώργος Ζώης, ανερχόμενος μικρομηκάς, κέρδισε στην 69η Μόστρα τη διάκριση European Film Awards 2012 - EFA, δηλαδή βραβείο ταινίας μικρού μήκους που προτείνει η Βενετία ως υποψήφιας για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου της χρονιάς.
Μια σπουδαία διάκριση που φέρνει τον Ελληνα σκηνοθέτη στην πρώτη γραμμή των ανερχόμενων σκηνοθετών του διεθνούς χάρτη, βάζοντας συνέχεια στην εξαιρετική πορεία του που σηματοδότησε το «Casus belli», ακριβώς δύο χρόνια πριν, με εφαλτήριο και πάλι τη Βενετία.
Κι ενώ ο ελληνικός κινηματογράφος στέκεται όρθιος πολεμώντας την οικονομική κρίση, ο μεγάλος νικητής του 69ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της ιταλικής πόλης ήταν ο Νοτιοκορεάτης Κιμ Κι-Ντουκ, γνωστός στο ελληνικό κοινό από τις επιτυχίες «Aνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας... και άνοιξη» και «Ολομόναχοι μαζί», που πήρε τον Χρυσό Λέοντα, το πρώτο μεγάλο βραβείο της καριέρας του, για το μελόδραμα «Pieta».
Το φιλμ, χριστιανική αλληγορία, με τίτλο δανεισμένο από το άγαλμα της Παρθένου Μαρίας του Μικελάντζελο που κρατάει αγκαλιά τον Χριστό, πάλεψε στήθος με στήθος με το επίσης φαβορί και επίσης ασχολούμενο με τη θρησκεία «The master» του Αμερικανού Πολ Τόμας Αντερσον, που έφυγε τελικά με τα βραβεία σκηνοθεσίας και ανδρικής ερμηνείας εξ ημισείας για τους πρωταγωνιστές Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και Χοακίν Φίνιξ.
Εν ολίγοις, το διαγωνιστικό πρόγραμμα της Βενετίας είχε φέτος το βλέμμα στραμμένο στη θρησκευτική πίστη όπως αποκαλύπτει και ο ακραίος καθολικισμός του «Paradise: Faith» του Αυστριακού Ούλριχ Ζάιντλ, το οποίο βραβεύτηκε με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής, αλλά και το «Fill the void» της Ράμα Μπουρνστάιν το οποίο διαδραματίζεται στους κόλπους μιας ορθόδοξης χασιδικής οικογένειας.
Γιώργος Ζώης
Στις λοιπές βραβεύσεις, το βραβείο σεναρίου δόθηκε στο κοινωνικό δράμα «Apres mai» («Μετά τον Μάη») του Γάλλου Ολιβιέ Ασαγιάς, το βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού στον Φαμπρίτσιο Φάλκο για τις ταινίες «Bella adormentanta» του Μάρκο Μπελόκιο και «Ε statο il figlio» του Ντανιέλε Τσιπρί, το βραβείο «Λουίτζι Ντε Λαουρέντις» πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο «Mold» (γερμανοτουρκική συμπαραγωγή) του Αλί Αϊντίν και το βραβείο Τεχνικής Συνεισφοράς (φωτογραφία) στον Ντανιέλε Τσιπρί για το «Ε statο il figlio».
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Χρυσός Λέοντας: «Pieta» του Κιμ Κι - Ντουκ
Αργυρός Λέοντας Σκηνοθεσίας: «The Master»
Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: «Paradise: Faith»
Κύπελλο Βόλπι Ανδρικού Ρόλου: Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν & Χοακίν Φίνιξ («The Master»)
Κύπελλο Βόλπι Γυναικείου Ρόλου: Χαντάς Γιαρόν («Fill the void»)
Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού: Φαμπρίτσιο Φάλκο («Bella adormentanta» & «E stato il figlio»)
Βραβείο Σεναρίου: Ολιβιέ Ασαγιάς («Μετά τον Μάη»)
Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI): «The Master»
Βραβείο European Film Awards 2012 - EFA: «Τίτλοι τέλους» του Γιώργου Ζώη
ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
Το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει τη βραβευμένη στη Βενετία ταινία μικρού μήκους του Γιώργου Ζώη «Τίτλοι τέλους» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας Cosmote, που ξεκινάει στις 19 Σεπτεμβρίου
ΑΝΤΑ ΔΑΛΙΑΚΑ